ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ SEO? (Search Engine Optimization)

27 Μαρτίου 2019 Βελτιστοποίηση 0 Comments

SEO σημαίνει Search Engine Optimization

Στα ελληνικά, ο όρος SEO έχει μεταφραστεί ως βελτιστοποίηση στις μηχανές αναζήτησης. Είναι δηλαδή η διαδικασία βελτίωσης και διόρθωσης μιας ιστοσελίδας έτσι ώστε να βρίσκεται, να διαβάζεται και να καταχωρείται από τις μηχανές αναζήτησης με όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικό τρόπο και να εμφανίζεται πιο ψηλά στα αποτελέσματα των αναζητήσεων των χρηστών. Στόχος του SEO είναι η ιστοσελίδα ή το website και το περιεχόμενό του να γίνουν ελκυστικά, σχετικά και ορατά στις μηχανές αναζήτησης και τους web crawlers.

Τεχνικές SEO

Οι SEO τεχνικές διαχωρίζονται σε καλόβουλες, “white hat SEO” και σε κακόβουλες, “black hat SEO”. Οι πρώτες τηρούν το γράμμα του νόμου, σε σχέση με τις μηχανές αναζήτησης και συνήθως εστιάζουν στα παρακάτω:

Δημιουργία κατάλληλου περιεχομένου για να είναι συμβατό και προσπελάσιμο από τις μηχανές αναζήτησης όπως το Google
Λέξεις κλειδιά στον τίτλο και στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά μιας σελίδας και των στοιχείων της (ALT, rel, title, κλπ)
Λέξεις κλειδιά σε συνδέσμους προς την ιστοσελίδα
Λέξεις κλειδιά που εμφανίζονται μέσα στο κείμενο της σελίδας
Δημοτικότητα μιας ιστοσελίδας όπως μετράται από τους αλγόριθμους κατάταξης (π.χ. PageRank της Google)
Αντίθετα, οι black hat SEO τεχνικές παραβιάζουν ή κάνουν κατάχρηση των κανόνων των μηχανών αναζήτησης, π.χ. με υπερβολική τοποθέτηση λέξεων-κλειδιών ή με μεγάλο αριθμό από συνδέσμους που οδηγούν στην ίδια σελίδα. Οι μηχανές αναζήτησης όμως βελτιώνονται συνεχώς και τιμωρούν αυτές τις τεχνικές όπου τις εντοπίζουν.

Πάντως, ενα από τα σημαντικότερα “μυστικά” για καλύτερη κατάταξη της στις μηχανές αναζήτησης είναι η συνάφεια (relevancy) μεταξύ του τίτλου, της περιγραφής, των λέξεων κλειδιών και του περιεχομένου της κάθε σελίδας.

Πως γίνεται το SEO

Το σημαντικότερο στοιχείο για αποδοτικό SEO είναι η ύπαρξη συναφούς, πρωτότυπου και ποιοτικού περιεχομένου. Δηλαδή πρέπει το περιεχόμενο (τα κείμενα και οι εικόνες) της ιστοσελίδας να ενδιαφέρουν πραγματικά τους επισκέπτες. Διαφορετικά, ότι τεχνική και να εφαρμοστεί, δεν πρόκειται να επιστρέψουν στην ιστοσελίδα ή στο site. Αυτό είναι συνήθως το πρώτο που πρέπει να διορθωθεί κατά την ανάλυση ενός website για SEO.

Βασικό ρόλο, επίσης, παίζει ο τίτλος κάθε σελίδας. Θα πρέπει να περιλαμβάνει όσο το δυνατό περισσότερες από τις λέξεις-κλειδιά που έχουν καθοριστεί, αλλά ο τίτλος καλό είναι να παραμένει μικρότερος από δώδεκα λέξεις. Οι μηχανές αναζήτησης δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στις ετικέτες h1 και h2.

Λέξεις-κλειδιά

Τα τελευταία χρόνια η αύξηση των ιστοσελίδων προχωρά με γοργούς ρυθμούς. Έτσι η δημιουργία ιστοσελίδας δεν αποτελεί από μόνη της μια επιλογή προβολής και διαφήμισης των υπηρεσιών ή των προϊόντων μιας σύγχρονης επιχείρησης. Θα πρέπει να εστιάσει το ενδιαφέρον της σε συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά, όπου στοχεύει το δικό της πελατολόγιο – κοινό, για να προβάλει τις λύσεις της.

Χρειάζεται όμως ιδιαίτερη προσοχή ώστε να μην γίνεται “υπερβολική επανάληψη” (flood) των λέξεων-κλειδιών, καθώς οι μηχανές αναζήτησης μπορεί να τη θεωρήσουν ανεπιθύμητη (“keyword spam”). Μόλις δημιουργήσετε το κείμενο σας, είναι απαραίτητο να δείτε πόσες λέξεις κλειδιά έχετε τοποθετήσει στο άρθρο σας. Το Google αποδέχεται τη συχνότητα των ίδιων λέξεων περίπου στο 7%.